Juli Living
Vuokra-asuntojen verkkokauppa mullistaa asuntomarkkinaa
Toimiala
Palvelut
UX/UI-suunnittelu
Webkehitys
Integraatiot
CMS-kehitys
Pohjoismaiden johtavan kiinteistösijoitusyhtiö NREP:in konsepti Juli Living avasi loppuvuonna 2020 Suomen markkinoille täysin uudenlaisen digitaalisen alustan asuntojen vuokraamiseen. Juli Living tekee vuokra-asumisesta helpompaa ja laadukkaampaa.
Olemme kehittäneet viime vuodet Juli Livingin kanssa kiinteistöjen vuokrausprosessin digitalisointia ja luoneet uudenlaista kilpailuetua modernille toimijalle perinteisellä toimialalla.
Helppoutta vuokrausprosessiin
Juli Living toimii asuntojen verkkokauppana, joka on aina saatavilla. Asiakkailta on poistettu prosessista turhautumista aiheuttava odottaminen. Digitaalinen vuokrausprosessi tarjoaa tyylikkään ja helpon tavan vuokrata asunto jopa vartissa suoraan verkon kautta.
Palvelu kehitettiin mobiili edellä
Jopa 75 % Juli Livingin asunto-ilmoitusten katseluista tehdään nykyään mobiililaitteella. Tämän takia myös palvelu suunniteltiin mobiililaitteet edellä, jotta vuokraaminen onnistuu yhtä helposti niin puhelimella kuin pöytäkoneella.
Aloitimme yhteistyön Juli Livingin kanssa vuoden 2020 alussa ja rakensimme verkkokaupan yhdessä ennen lanseerausta vuoden lopussa. Projektin aikataulu oli tiukka, jonka takia heti projektin alussa tunnistimme ja määritimme käyttäjille eniten arvoa tuottavat asiat.
Rakensimme palvelun Reactilla ja toteutimme integraatiot tarvittaviin tärkeimpiin toimintoihin, kuten tunnistautumiseen, maksamiseen ja luottotietojen tarkistamiseen. Lisäksi toteutimme contenful-sisällönhallinnan järjestelmän asuntoesittelyjen hallintaan.
Yhteistyön aikana olemme suunnitelleet vuokrauspolun ja käyttökokemuksen sekä jatkokehittäneet palvelua useamman vuoden. Olemme pohtineet aina yhdessä Julin tiimin kanssa, miten asiat kannattaa toteuttaa pitäen mielessä niin käyttäjien kuin liiketoiminnan tarpeet. Kiitosta Fraktio on saanut Julin tiimiltä muun muassa ketterästä tekemisestä ja yhteistyön tavoista.
Uraauurtavaa työtä ja tuloksia digitaalisen asioinnin kasvussa
Viimeisen kahden vuoden aikana Julin vuokra-asuntojen verkkokauppa on saavuttanut hyvin sille asetetut tavoitteet. Nykyään 100 % Julin kuluttajakäyttäjistä solmii vuokrasopimuksen verkkokaupassa. Lisäksi 50 % vuokrauksista tehdään täysin itsenäisesti ilman asiakaspalvelun osallistumista vuokrausprosessiin, joka tehostaa Julin toimintaa. Helpon itsenäisen asioinnin mahdollistaa sujuva digitaalinen vuokrauspolku, jonka kehittämiseen panostamme jatkuvasti.
Suuri osa vuokrauksista tehdään myös ilman asuntonäyttöä, sillä Juli Livingin verkkokauppa esittelee asunnot poikkeuksellisen hyvin kuvien ja asuntojen tarkkojen mittojen kera. Asiakkaan kannalta tilanne on ideaali – asiakas saa vuokrattua haluamansa asunnon nopeasti ja helposti vaikka toiselta paikkakunnalta tai jopa toisesta maasta. Epävarmuuden ja odottamisen vaihe on poistettu kokonaan prosessista. Asiakaskokemuksen kannalta kaikki toimii, kuten moderneissa verkkokaupoissa kuuluukin, ja tuloksena on Juli Livingin huikean korkea suositteluhalukkuus eli NPS-luku 49. Lukuun vaikuttaa vahvasti helppo vuokrauspolku, joka todella toimii käyttäjien näkökulmasta.
Juli Livingin hiilineutraalius ja vihreät arvot ohjaavat kehitystä
Juli Living on kiinteistöalan edelläkävijä ja haluaa viedä markkinaa myös kestävämpään suuntaan. Juli Livingin kohteiden materiaalit ovat tavanomaista vuokrakotia laadukkaammat ja pitkäikäisemmät. Lisäksi sydämiämme lämmittää tieto siitä, että Juli Living on Suomen ainoa vuokra-asuntotoimija, jonka kaikkea toimintaa ohjaa hiilineutraalius sekä rakennus- että asumisvaiheessa. Yhteistyömme jatkuukin kehityksen parissa edelleen.
Näistä olemme ylpeitä
NPS 49
Juli Living saavutti sille asetetut tavoitteet julkaisussa. Tämänhetkinen huikea NPS-luku 49 on tulosta mm. sujuvasta ja toimivasta digitaalisesta vuokrauspolusta. Kehitämme jatkuvasti palvelua käyttäjille mahdollisimman sujuvaksi vastaten samalla Julin liiketoiminnan tarpeisiin.
50 % asioi itsenäisesti
Projektin alussa aloitimme tunnistamalla eniten arvoa tuottavat asia. Palvelun UX-suunnittelussa keskitettiin käytön sujuvuuteen. Nykyään 50 % käyttäjistä hoitaa vuokrausprosessin täysin itsenäisesti, joka tehostaa Julin toimintaa.
Sparraava apu
Saamamme palaute lämmittää mieltämme ja jatkamme yhteistyötä edelleen. Olemme sparraava apu Julille. Katsomme asioita monesta eri näkökulmasta ja teemme palvelua kuin omaamme.