Fonecta Audience Insight
Verkkopalvelu, joka auttaa tuntemaan asiakkaasi
Toimiala
Palvelut
Webkehitys
React
Tärkeää tietoa kävijöistä
Markkinointi- ja datapalveluita tarjoava Fonecta halusi toteuttaa yrityksille täysin uuden ilmaisen verkkopalvelun, joka antaa tärkeää tietoa heidän verkkosivujensa kävijöistä. Fonecta halusi myös luoda uuden markkinointisivuston, jossa heidän monipuolinen dataosaaminensa voidaan tuoda esiin.
Haaste
Fonectalla on monipuoliset datavarannot, joita voidaan käyttää kohdentamiseen digitaalisissa kanavissa. Haasteena Fonectalla on ollut se, miten monipuolisia mahdollisuuksia voitaisiin tuoda sisäisesti ja ulkoisesti paremmin asiakkaiden tietoisuuteen.
Fonecta Audience Insights -palvelu kehitettiin ratkaisuksi alan asiantuntijoiden nähdä ja ymmärtää visualisoitua sivustokäyttäjien dataa entistä monipuolisemmin.
Reactia ensisilmäyksellä
Sisäisen protoilun jälkeen Fonectalla oli uuden Audience Insights -palvelun konsepti selkeänä. He tarvitsivat taitavan kumppanin, jonka avulla kaksi uutta verkkopalvelua rakennettaisiin hyvinkin nopealla aikataululla. Tässä kohtaa Fraktio hyppäsi mukaan kuvaan.
Fraktio vastasi molempien palveluiden visuaalisen ilmeen suunnittelusta ja frontendin toteutuksesta. Jatkokehitysvaiheissa Fraktio otti myös vastuulleen Audience Insights -palvelun backendin kehityksen. Yhdessä Fonectan kanssa loimme kaksi uutta verkkopalvelua: Audience Insights sekä Fonecta Data.
Tulokset
Palvelusta saatu palaute ylitti alkuperäiset odotukset. Julkaisua seurannut kiinnostus oli suurta, jopa niin suurta, että tunnuksia ei saatu jaettua käyttäjille halutulla nopeudella. Tästä suosiosta johtuen käyttöönottoa jatkokehitettiin hyvin pian julkaisun jälkeen ja nyt kuka tahansa voi itse ottaa palvelun käyttöön omille verkkosivuilleen.
Palvelu on ilmaisuudesta huolimatta tuonut välillisesti merkittävää liikevaihtoa Fonectalle. Työkalu on toiminut keskustelunavauksena lisämyynnille ja sitä kautta tuonut uusia yhteistyömahdollisuuksia.