Fonecta
Yksinkertaisesti parempi kirjautumiskokemus
Toimiala
Palvelut
Design Sprint
Webkehitys
React
Fonectan tehtävä on ollut auttaa suomalaisia yrityksiä kasvattamaan liiketoimintaansa jo 20 vuotta.
Uudistimme Fonecta-tilin sisäänkirjautumisen sulavoittamalla kirjautumisprosessia ja karsimalla ylimääräiset rönsyt pois. Kun kirjautuminen on käyttäjälle helppo, vähenee myös asiakaspalvelun kuormitus.
Hyvä kirjautumiskokemus
Hyvä kirjautumiskokemus on vähän kuin hengittäminen: jos kaikki menee hyvin, siihen ei kiinnitä juuri huomiota. Jos puolestaan flow jossain kohti katkeaa, on tiedossa ongelmia. Asiakas ei ehkä palaa ollenkaan tai vähintäänkin tarvitsee apua tilanteen ratkaisemiseksi.
Kaikille osapuolille edullisinta tietysti on, jos homma sujuu vaivattomasti loppuun asti ja asiakas on tyytyväinen. Vielä paremmin asiat ovat, jos kokemus tuntuu erityisen hyvältä. Juuri tämä oli tavoitteena Fonecta-tilin sisäänkirjautumisprosessin uusimisessa.
Tarkka skouppi ja tiivis yhteistyö
Projektilla oli selkeä tavoite sekä keinot, joilla se oli tarkoitus saavuttaa. Lähdimme liikkeelle tilanteesta, jossa Fonectalla oli kaksi sisäänkirjautumistapaa, jotka oli molemmat tarkoitus uudistaa. Ehdotimme rohkeasti toisesta luopumista. Yhden kirjautumispalikan ylläpitäminen kun olisi huomattavasti kevyempää. Koodin suhteen uskomme vahvasti, että “less is more”. Avoimet mielet ja ideoiden pallottelu yhdessä johtivat siihen, että löysimme uuden ratkaisun, jolla pääsimme paljon alkuperäistä tavoitetta pidemmälle.