Fonecta

Yksinkertaisesti parempi kirjautumiskokemus

fonecta-tilin käyttäjä

Toimiala

Markkinointi ja myynnin edistäminen

Palvelut

UX/UI-suunnittelu
Design Sprint
Webkehitys
React

Fonectan tehtävä on ollut auttaa suomalaisia yrityksiä kasvattamaan liiketoimintaansa jo 20 vuotta. 

Uudistimme Fonecta-tilin sisäänkirjautumisen sulavoittamalla kirjautumisprosessia ja karsimalla ylimääräiset rönsyt pois. Kun kirjautuminen on käyttäjälle helppo, vähenee myös asiakaspalvelun kuormitus.

Tutustu tiliin

Fonecta-tablet

Hyvä kirjautumiskokemus

Hyvä kirjautumiskokemus on vähän kuin hengittäminen: jos kaikki menee hyvin, siihen ei kiinnitä juuri huomiota. Jos puolestaan flow jossain kohti katkeaa, on tiedossa ongelmia. Asiakas ei ehkä palaa ollenkaan tai vähintäänkin tarvitsee apua tilanteen ratkaisemiseksi.

Kaikille osapuolille edullisinta tietysti on, jos homma sujuu vaivattomasti loppuun asti ja asiakas on tyytyväinen. Vielä paremmin asiat ovat, jos kokemus tuntuu erityisen hyvältä. Juuri tämä oli tavoitteena Fonecta-tilin sisäänkirjautumisprosessin uusimisessa.

Fonecta tili mobiili
Tilille kirjautuminen taipuu näppärästi myös mobiilissa.
Fonecta tilin kirjautuminen
Kirjautumisesta tehtiin mahdollisimman helppoa.

Tarkka skouppi ja tiivis yhteistyö

Projektilla oli selkeä tavoite sekä keinot, joilla se oli tarkoitus saavuttaa. Lähdimme liikkeelle tilanteesta, jossa Fonectalla oli kaksi sisäänkirjautumistapaa, jotka oli molemmat tarkoitus uudistaa. Ehdotimme rohkeasti toisesta luopumista. Yhden kirjautumispalikan ylläpitäminen kun olisi huomattavasti kevyempää. Koodin suhteen uskomme vahvasti, että “less is more”. Avoimet mielet ja ideoiden pallottelu yhdessä johtivat siihen, että löysimme uuden ratkaisun, jolla pääsimme paljon alkuperäistä tavoitetta pidemmälle.

"Fraktiolla on hyvä maine meillä sisäisesti. Saatiin tähänkin projektiin erittäin pätevät kaverit rivakalla aikataululla. Saimme yhdessä aikaiseksi paljon enemmän kuin olimme ajatelleet. Jos ajattelimme, että etenemme kaksi askelta tässä uudistamisprojektissa, niin etenimmekin varmaan 8 tai 10 askelta!"

Ben_Serlo_fonecta
Ben Serlo Service Design Manager, Fonecta
Petteri Hellgren

Kiinnostuitko?

Palvelut, jotka vaativat kirjautumista tai sisältävät useita rajapintoja ovat tuttuja meille. Laita viestiä ja kysy lisää.

Ota yhteyttä