Suunnittelu

Miten suunnittelemme loistavia käyttökokemuksia?

1. Uskomme, että kaikki ovat suunnittelijoita

Parhaat tulokset saadaan, kun koko tiimi osallistuu suunnitteluun. Mielestämme yksi suunnittelijan tärkeimmistä tehtävistä on yhdistää ihmiset ideoimaan tasavertaisina. Hyvä suunnittelija ohjaa tiimin kohti konkreettisia ratkaisuja ja auttaa testaamaan niitä. Käyttöliittymän piirtäminen on usein pienin osa työstä.

Storybook: parempaa yhteistyötä suunnittelijan ja ohjelmoijan välillä

 

2. Etenemme nopeasti konkretiaan

Pelkillä ideoilla ja oletuksilla ei pitkälle pötkitä. Suunnittelemme keveitä prototyyppejä, joilla ideoita päästään testaamaan käytännössä. Näin opitaan asiakkaiden tarpeista ja päästään kokeilemaan eri ratkaisuja hyvin kevyesti. Aloitamme piirtämällä ideoita karkeasti paperille. Seuraavaksi oikeamman näköisellä, klikkailtavalla prototyypin avulla nähdään miltä sovellus tuntuu ja miten se toimii. Liiketoimintaakin päästään kokeilemaan nopeasti, kun rakennetaan toimiva Minimum Viable Product. Tai vielä mielummin Mimimun Lovable Product.

Mikä on Design Sprint?
Rakenna Minimum Viable Product

 

3. Osallistamme käyttäjät ihmiset

Ohjelmistokehitystä tehdään liian usein kuplassa, jossa tiimi eristäytyy “loppukäyttäjistä”. Tietoa oikeista asiakkaista tihkuu kuplan läpi analytiikan tai palautteen muodossa, mutta ihmisten kohtaamiseen, kuuntelemiseen ja ymmärtämiseen ei juurikaan käytetä aikaa. Autamme puhkaisemaan tämän kuplan; haastattelemme, vedämme työpajoja ja järjestämme käytettävyystestejä.

 

Suunnittelupalvelumme

Autamme käyttökokemuksen suunnittelussa projektin kaikissa vaiheissa. Käytössämme on Fraktion yli 25 koodaajan porukka, joten pystymme toteuttamaan kaiken, minkä suunnittelemme.

Työpajat

Mitä ollaan tekemässä? Miksi? Kenelle? Miten?

UI-suunnittelu

Miten se toimii?
Miltä se näyttää?

Käytettävyystestaus

Miten ihmiset käyttävät sitä oikeasti? Mitä voidaan parantaa edelleen?

 

Työnäytteitä ja ajatuksiamme suunnittelusta